Konkrete eksempler på kurs/foredrag/workshops:

Studieteknikk

Kurset er for alle som ønsker seg enkle, effektive verktøy og vil lære seg bedre metoder for å studere. Vi ser på hva som påvirker læringen vår, finner ut hva som hindrer inspirerende og effektiv læring,og ser hvordan enhver kan utvikle sin motivasjon slik at studiene blir interessante og givende. Det gis nyttige teknikker og tips for å bli effektiv og kreativ. Dagen skal lokke frem gleden ved å lære, og oppmuntre til bruk av våre muligheter og vårt potensial.

Guidekurs / Å geleide gjester over havet og i havn

Å være en god guide er ikke en tilfeldighet, det er en ferdighet. Kurset gir inspirasjon og kompetanseheving for alle som guider - om det så måtte være på gården, på båten, på fjellet, med husky eller reinsdyr, i byen eller ute på landet. På kurset skal  personlig kompetanse og trygghet styrkes, og det gis grunnleggende verktøy for guider.

Nordlyskurset / I have seen the lights!

Vi skal øke kompetansen om nordlyset og styrke kvaliteten på nordlysproduktet. Gjennom foredrag av fagfolk fra nordlysforskningen, vitenskapsmiljøet og praksis skal faktakunnskap om nordlyset fordypes. Vi gir praktiske ideer og tips for å skape en god opplevelse for nordlysgjester.

Train the Trainer / Fyrtårn i havet – å gi inspirasjon og orientering

Kreative verktøy og ideer som kan brukes til å komponere, planlegge og gjennomføre foredrag/ kurs/ workshops. Du får et bredt utvalg av teknikker og metoder for å fylle din egen verktøykasse, slik at du kan skape et aktiverende, motiverende og inspirerende program.

 

Eksempel på forandringsmanagement / Utviklingsmanagement

 

Med aktuelle og individuelt tilpassede metoder fasiliterer jeg forandrings- og utviklingsprosesser i store grupper (20 til flere hundre deltagere). Disse grupper kan være alt fra nyetableringer til sammenslåinger og fusjoner samt andre forandringsprosesser.

Alle metodene bygger på ideen om at det er mye mer inspirerende å hente fremtiden inn i nåtiden i stedet for å gjenta den samme fortiden igjen og igjen.

Gjennom et paradigmeskifte i vårt bilde av mennesker og organisasjoner kan vi forenkle og fremskynde utviklingsskritt og få tilgang til det samlede, rike potensialet i alle medarbeidere. Resultatene kan det på denne måten føre til  bedre aksept av resultatene, og deltakerne kan identifisere seg bedre med målene.